De laatste weken 🇪🇸

30 juni 2018 - Sambeek, Nederland

Het aftellen is toch echt begonnen, nog 6 daagjes hier in Spanje en dan stappen we toch echt het vliegtuig weer in..

Afgelopen weken hebben een aantal leuke dingen gedaan. We zijn naar de feria geweest wat erg gezellig was! Een heel groot terrein met een grote kermis, veel paarden met koetsen en allemaal gezellige tentjes met leuke muziek. Je zag allemaal Spaanse vrouwen dansen in mooie Spaanse jurken. Erg leuk om mee te maken.

Ook zijn Serena, Mijke en ik een middag wezen surfen. Dit was erg leuk! we hadden een begeleider die goed Engels kon en ons alles in het begin uitlegde. Daarna gingen we de zee in en probeerde we met de instructies die we kregen op het surfbord te gaan staan. Het was erg moeilijk maar toch lukte het de laatste paar keer om op het bord te staan.. Super gave ervaring!

De week na de feria zijn mijn ouders voor een paar dagen op bezoek geweest. Dit was erg gezellig en we hebben nog wat hele mooie plekjes bezocht met de huurauto. Het was erg leuk om mijn ouders een beeld te geven van de plek waar ik voor 10 weken woon.

Wat ook erg leuk was is dat we gingen bbq'en bij Michelle en Gerard, onze begeleiders hier. Na 10 gezellige Spaanse lessen van Michelle hadden we als afsluiting een bbq'en gepland. Wij waren erg benieuwd hoe Michelle en Gerard hier nou leven als Nederlanders in Spanje. Ze wonen hier nu 12 jaar en wonen een beetje achteraf in Chiclana wat er mooi is. Ze hebben ook erg veel dieren waar wij die dag helemaal verliefd op werden. Vooral de 12 honden die ze hebben vonden we geweldig haha. Wat er bijzonder is is dat ze elke hond hebben gevonden op straat, in Spanje zijn erg veel zwerfhonden en dit greep ons wel aan. We hebben ook wat foto's gezien hoe sommige honden eruit zagen toen ze net waren gevonden.. Erg zielig maar gelukkig hebben ze nu een heel mooi plekje bij Michelle en Gerard. Ook zijn ze allemaal langs de dierenarts geweest en nu weer helemaal gezond. Na deze dag zijn we een paar dagen daarna zelfs nog een keer langs geweest haha. Dat was erg gezellig!

Dan hebben we natuurlijk ook nog stage gelopen. Ik heb een week op de afdeling hospital gestaan waar we de eerste 2 dagen niet veel te doen hadden en de laatste 2 dagen het wel erg leuk was. We mochten zelf infusen klaarmaken en aanreiken, wonden schoonmaken, een infuus verwijderen, controles doen, glucose prikken en wonden bekijken. Dit was erg interessant!

Ook heb ik nog een dag op chirurgie gestaan. Dit is een afdeling waar patiënten worden geopereerd. Deze dag zag ik een borstverkleining. Dit was een operatie van 4 uur lang waarbij ze eerst tekende op de borst, vervolgens snijden en daarna branden in de huid en het weefsel. Wat erg gek was is dat vervolgens een heel groot stuk weefsel uit de borst wordt gehaald en op de weegschaal wordt gelegd. Toen dit gebeurde had de verpleegkundige de het weefsel vast en bracht het naar de weegschaal en vervolgens liet ze een kwab weefsel op de grond vallen.. Dit zal ik niet snel meer vergeten haha. Ook rook je de geur goed wanneer ze gingen branden in het weefsel.. Verder heb ik daarna heb ik nog een oogoperatie gezien wat ook interessant was!

Als laatst een wat minder leuk verhaal.. Samen met Britte slapen wij in het appartement op de onderste verdieping en we treffen daar sinds 2 weken steeds kakkerlakken aan!!! Op een avond lag ik in bed en wilde ik gaan slapen en opeens hoorde ik een geluid, het verbaaste me niet zo veel omdat we ook vaak geluiden van muizen of ratten horen in de muren en plafonds, maar een minuut later zag ik iets in mijn ooghoeken bewegen en ik keek om en dit was een kakkerlak die kei snel over de muur langs me heen liep! Ik schrok me dood en ben meteen naar Britte haar kamer gerend, vervolgens kwam Serena van boven de kakkerlakken spray brengen en hebben we de kakkerlak gedood. Een paar minuten later zag ik nog een kakkerlak achter Serena over de grond heen lopen.. De laatste dagen gaat er bijna geen avond voorbij dat er niet wordt gegild haha.. Gelukkig is de huisbaas geweest en hebben we wat producten om de kakkerlakken te bestrijden!

Nu hebben we weekend en staan er nog wat leuke dingen op de planning! De laatste paar dagen genieten hier. Wel heb ik ook veel zin om lekker weer naar huis te gaan. Adios amigos!

1. Lily:
    30 juni 2018
    Bo, nog de laatste loodjes, geniet nog van de laatste week in Spanje en kom weer goed thuis!🤗
  2. Renate:
    30 juni 2018
    Oei, 🙈nieuwe huisdieren. Hou ze nog een paar dagen tam en neem er vooral geen mee naar huis. Geniet nog maar lekker van de paar dagen in Spanje. En tot gauw weer.
    Groetjes van ons alle.
  3. Ilse:
    30 juni 2018
    Veel plezier de laatste week in Spanje! Volgende week is het avontuur weer afgelopen!
  4. Sjaak Smits:
    2 juli 2018
    Leuk te lezen Bo, fijn ook dat je weer naar Nederland komt. Jaap is druk aan het aftellen. Om de overgang niet te groot te maken hebben wij ook wat ongedierte aangeschaft.
  5. Maarten:
    5 juli 2018
    Goeie terugreis Bo. 😎
  6. Kim:
    6 juli 2018
    Leuke blog weer 😘 Goeie terugreis en tot snel!