Stedentrip door Andalusië

4 juni 2018 - Sambeek, Nederland

Zaterdag ochtend zijn we terug gekomen in Chiclana na een stedentrip van 8 dagen! De eerste dag zijn we met onze huurauto naar Gibraltar gereden. Met een lift gingen we naar de top van de berg en liepen we tussen de apen door haha. Erg leuk was dit en we hadden ook nog eens prachtig uitzicht!

In de avond zijn we doorgereden naar Marbella. Hier zijn we 3 nachten gebleven. We hebben hier aan het strand gelegen, tappas gegeten, de stad doorgelopen, de bekende haven gezien en cocktails gedronken. Dit voelde echt als vakantie.

Na Marbella zijn we doorgereden naar Malaga en hebben we een tussenstop gehad in Torromolinos. Hier zijn erg veel Nederlanders en ook zijn er Nederlandse bars waar we een heerlijke frikandel hebben gegeten. 😜 We verbleven ook 3 nachten in Malaga waar we hebben gefietst, gewinkeld, een fort hebben bezocht en een berg hebben beklommen waar we heel mooi uitzicht hadden over de stad.

Na deze dagen zijn we doorgereden naar Ronda. Dit was toch wel de mooiste stad die we gezien hebben. 5 minuten lopen van de puerto nueve. Dat is een brug die de twee delen van Ronda met elkaar verbindt en waar je geweldig mooi uitzicht hebt. Dit is te zien bij mijn foto's! Hier verbleven we 2 nachten en zijn Britte, Michelle en ik helemaal rond de brug gelopen van boven naar onder en weer terug. Echt heel mooi was dit.

Zaterdag zijn we terug gekomen en zondag hebben we nog lekker op het strand gelegen in Chiclana. Vandaag zijn we weer begonnen met onze stage. Deze week sta ik weer op hospital. Vanmorgen lagen er 22 patienten waarbij Britte en in de controles (bloeddruk, temperatuur en saturatie) hebben gemeten. Het zijn allemaal 1 persoons kamers en overal zit familie bij die er ook overnacht. Bij elke stap die je naar binnen zet weet je niet wat je moet verwachten. De ene patient zegt enkel holá terwijl een ander een heel verhaal tegen je begint. Jammer is dat we geen hele gesprekken aan kunnen gaan omdat we hier de taal niet goed genoeg voor kennen. Volgende week sta ik op de afdeling endoscopie wat erg interessant blijkt. Ik ben benieuwd!

Adios 🤗

1. Ilse:
    4 juni 2018
    Leuk hoor! Veel plezier op stage deze week!